torsdag 1 januari 2009

2009








Första dagen idag. Känns alltid lite speciellt så här på nyårsdagen.

Nyårsnatten avlöpte på ett lugnt och stillsamt sätt. Vi var hem till våra goda vänner och njöt av en väldigt god middag och tjuvstartade det nya året genom att skåla vid 22-tiden innan vi drog hemåt med en väldigt sömnig son och tittade lite på tv innan vi somnade strax efter tolvslaget.

Brukar inte avge några nyårslöften, men i år har jag iallafall ett som jag hoppas att jag håller. Löftet är att få mer ordning och framförhållning på saker och ting. Har blivit värsta tidsoptimisten på senare tid, men jag hatar att vara försenad och som följd stressad.
Skulle vara så skönt om jag kunde slippa springa runt i sista sekund och leta efter nycklar, glasögon, tågkortet etc. när jag ska iväg. Min plan är att i lugn och ro packa mina grejer en efter en ner i min väska och att lägga väskan på en säker plats för att sedan fånga upp den på vägen ut. Tänk vilken känsla! Ha kontroll och inte behöva känna någon stress. Jag ska börja med väskprojektet, och sedan ska jag utöka förberedelser även när det gäller kläder. Skulle vara skönt att få på sig ett komplett par rena strumpor emellanåt...

Vill här med några bilder önska alla ett riktigt kalasbra 2009 !!!

5 kommentarer:

Thune sa...

Spændende billeder

Karins fotoblogg sa...

Tack för en trevlig kväll! Och för det fina mms:et :)
Läckra bilder! Gillar mönstren som du skapade när du rörde kameran. Känns lite som fyrverkerier :)
Kram

Karin Wijk sa...

Galleri Thune: Vad roligt att du tycker det!

Karin: Tack själva! Javisst var vi gulliga mms:et;-). Ja, det blev inget fotande av riktiga fyrverkerier, så då blev så här istället. / Kram

familjen Rydén sa...

Jag måste säga att bilderna på Jorden från ovan (vilket det kändes som) var riktigt snygga. De övriga två gav mig ingen särskild känsla utan kändes mer röriga. Möjligtvis att den sista gav mig vissa associationer till en extrem närstudie av något lurvigt litet mikroskopiskt djur.

Jag gillar när bilder ger associationer, gärna åt annat än vad det var. / Peter
PS: Hoppas att du fortfarande följer sonens blogg - såg att du tagit bort dig från listan över efterföljare. /DS

Karin Wijk sa...

Ja, visst känns de lite "space"-iga. De röriga är ju lite experimenterande med kameran. Men det är ju roligt tycker jag med foton där man får använda sin fantasi, så kul att du såg ett litet lurigt djur ;-).
F.ö. så är jag en trogen följare av er blogg. Vill inte missa något. Men jag har nog ändrat ngn inställning, så jag är lite hemlig./ Karin