onsdag 4 mars 2009

Äventyr i köket

Kryper

Skriker


Skakar på huvudet

Undersöker


En ledig dag med C. Härligt! Har faktiskt investerat i ett s.k. gråkort. Vilken bra uppfinning för oss som har svårt att ställa in rätt vitbalans.

De två första fotona är tagna med hjälp av gråkortet och på de två sista så råkade jag ändra på ratten så det blev till någon förinställd vitbalans. Visst ser man skillnad i färgerna. Nu är ju inte bilderna direkt några mästerverk, men jag tycker det blev en härlig känsla i dem och det är kul att visa på skillnaden som sagt.

Jag har en god nyhet också, de försvunna bilderna har kommit tillbaka. Min käre make fixade det. Så nu håller vi (eller rättre sagt maken)på för fullt att få till en hemsida med lite fina bilder som både jag och maken har tagit. Ska bli så kul när det blir färdigt och vi kan sätta igång att sälja böcker ordentligt på nätet.

5 kommentarer:

annalarssonphotography sa...

Så härliga bilder på C! :)
Jag formligen älskar den när han skriker!!
Jag kan riktigt höra skriket ända hit - bra jobbat :)

Åh vad glad jag blir för din skull att det fixade sig med bilderna!! Jag har tänkt på dig så mycket - det har gett resultat ;)
Du lägger väl upp länken sen?
Ha en fortsatt fin dag med din fina pojke!

KRAAM! Anna

Camilla Alvén sa...

Hej!
Vilken tur att din man fixade tillbaka bilderna och du, du kan väl skriva ut adressen till hemsidan när ni är klara med den.
Ha det bra
Camilla

Ulrica sa...

Min kommentar bara försvann - jag försöker igen. Din lilla kille är så söööt. Jag får bara barnlängtan när jag ser en "brunis", men det kanske inte är så konstigt :) (men nej, vi ska inte ha något mer barn).

Gråkort verkar bra, det var skillnad på de två första bilderna och de två sista. Köpte du det på nätet?

Ha det gott.

Niklas exponeringstränar sa...

Hmmm...gråkort, ännu en pryl som man borde skaffa. Bra bilder på C. Gillar särskilt den under stolen men den bästa är "undersöker". Den är riktigt bra! Fast på vår skärm så tycker jag att de sista två bilderna har en bättre vitbalans än de första. De ser lite för gula ut. Skumt..kan som sagt bero på skärmen.
Hälsa M och C och simma lugnt
/Niklas

Sindri sa...

Verkligen underbara miner på de första bilderna :-) Snyggt jobbat av maken! Jag visste ju hela tiden att ni skulle fixa det ;-) Fast själv är jag nog den som klantar till det tyvärr :-) Och inställningar är absolut inte min grej. Vi tar bilder i raw och har ett bildbehandlingsprogram som heter Bibble där man kan klistra in samma efterbehandlingar på hur många bilder man vill. Det är min räddare i nöden när jag pajjar kamerainställningarna.
/Smamman