måndag 6 april 2009

Dagen som började så bra...




... med att åka på liten bilutflykt till en närbelägen liten ort där jag , C och Frasse promenerade i vårsolen med kameran i högsta hugg. Åkte hem åt lunch följt av tupplur. På e.m gick vi ut på tomten och avnjöt varsin glassbåt (se bilder). När maken kom hem åt de favoriträtten - Spagetti och köttfärssås. Jag avvaktade med maten eftersom jag skulle ut på en liten joggingrunda. Drog på mig joggingskorna och satte på hörlurar med energifull musik och gav mig av. Efter typ fem minuters jogging ligger jag plötsligt med med blodiga handflator mot grusvägen och känner en svullen fotknöl som dunkar. Aj aj aj vad ont det gjorde !! Haltar fram till närmsta träd och ringer maken (bra med musikmobil).
Nu sitter jag med foten inlindad upplagd på kudde med en påse is och svullnaden som var som en större golfboll har nu gått ner, skönt! Jag har nog stukat den rejält, men inget verkar brutet, så man får vara glad ändå.
Har gått igenom dagens skörd av foton och blev så glad när jag ser dessa, kan man bli annat!?

6 kommentarer:

Hero sa...

Hej
Vilka fina bilder på din son. Njut...åren går fort:)
Hoppas din fot snart blir bra, så att du kan ut och springa igen.
Ha det så gott

Pumita sa...

Härliga bilder! Det andra var mindre roligt. Krya på dig snart!

Karins fotoblogg sa...

Så mysigt det ser ut... sitta ute och mumsa glass! Fina bilder på sonen, snyggt komponerat. Och hans blick där han tittar in i kameran!

Så tokigt och trist med din fot! Hoppas du är bättre!

Kram fr hon som är hemma och är förkyld :(

Niklas exponeringstränar sa...

Bra porträtt på C, bra komponerat och exponerat. Tror bilderna skulle vinna på att skärpas lite innan webbpublicering. Man tappar ju lite skärpa när man minskar bildstorleken. En liten "dutt" med smart skärpa i PS brukar jag själv köra med innan jag lägger ut på bloggen.
Det där med foten lät ju mindre roligt...sport är som musik, avnjuts bäst i soffan :-)

Simma lugnt
/Niklas

Camilla Alvén sa...

Stackare, hoppas att du inte har ont längre. Förstår att du blir glad av dina bilder av sonen, så söt!
Ha det bra

Ulrica sa...

Stackars dig... hoppas att foten är bättre. Bilderna på Frasse, kan de bli annat än underbara:)