torsdag 2 april 2009

Torsdagsreflektion - Våren är här!!




Våren är här! Härliga tider. Vi var på besök hos C:s mormor igår. Solen lyste från härligt blå himmel med fina moln. Vi tog en promenad och insöp friska vårvindar från Dalälven och där vi såg många vårtecken däribland dessa.
Kan tänka mig att det flödar av vårbilder i bloggvärlden från stora delar av Sverige nu, men kan man få för mycket ? Näe jag tycker inte det. Jag lyxar till det med två bilder idag.
För att se fler Torsdagsreflektioner se här

11 kommentarer:

Marie sa...

Underbara vårbilder. Tack för att du delar med dig. Och du, det kan absolut inte bli för många bilder på den efterlängtade våren. Ha det gott.

Barbamorsan sa...

Jättefina bilder, det är minsann vår i luften lite här o där :)
http://www.barbamorsan.se/2009/04/01/torsdagsreflektion-v14/

Susanne sa...

Härliga vårbilder jag blir glad av. Visst är det fantastiskt att se hur det börjar spira och gro i vår natur. =)

Husbilen Credo sa...

Härliga vår foton. Det är så ljuvligt att promenera runt i bloggarna och titta på hur våren kommer till oss i vårt avlånga land.
Tack för kommentaren hos mig.
Må så gott!

Karins fotoblogg sa...

Härlich! Jag håller med dig! Vårbilder kan man inte få för mycket av!
Tja, ang mina sista bilder så har jag använt mig av sk "overlay". Något jag har köpt och som är såååå enkelt att använda. Man bara lägger den ovanpå bilden, får sudda bort lite sånt som sticker fram fr orginalbilden och VIPS! :)
Du undrade tidigare vad jag menade med att lätta upp blåbärsblomman m vitt papper... Jo eftersom ljuset kom bakifrån, fr fönstret så höll jag upp ett vitt papper framför blomman så att ljuset studsar och lyser upp framifrån. Mycket enkelt och det blir så bra! Häpp!

Kram

Ulrica sa...

Vilka vårliga bilder, härligt. Precis så som man vill ha det nu när man äntligen ser ett slut på vintern för denna gång.

Tack för kommentaren om både text och bild till örhängestemat. Det fanns stunder då jag kände att min äldsta dotter har fått dra ett tungt lass för att hon behövt "bära" all min längtan också. Men det har gått över - nu är det bara kärlek... Men jag tror en annan kärlek än till ett biologiskt barn, det är så mycket lycka också, väntan och drömmar. En annan uppfylldhet också - att man ändå, trots allt, blev mamma. Vilken obeskrivlig glädje.

trebarnsmamman sa...

Åh vilken härlig närbild på viden!

Hero sa...

Jättefina bilder! Äntligen vår! Här nere i Blekinge var det soligt och varmt hela dagen men lite is på rutan i morse.
ha det så bra

Camilla Alvén sa...

Fina vårbilder!
Önskar dig en skön helg
Kram

Sindri sa...

Ser härligt ut! Skulle inte ha någonting emot lite vår häruppe :-)
/Smamman

Petra C sa...

Härliga vårbilder! Tack!