onsdag 8 juli 2009

Sten





Tänk att denna plats ligger på cykel/gångavstånd hemifrån! Har ju varit fram till bommen till stenbrottet förut, men nu ikväll tog jag cykeln och Frasse (som fick en riktig genomkörare) och krånglade mig förbi bommen och helt plötsligt ...voila! Har använt mig av RAW- inställningen och exprimenterat lite med exponeringen efteråt.
Tack Emma för tipset! Frasse testade badvattnet och verkade helnöjd.
Blir nog helt säkert fler turer hit, en riktig guldgruva vill jag lova.

5 kommentarer:

Kerstin sa...

Vilket fint ställe. Ja, tänk vad man blir hemmablind ibland. Man kan gå förbi saker många gånger för att sen helt plötsligt "se" dom. ;)
Fina bilder, blev det. Kan förstå att du vill dit igen.
Ha det gott.

Photos by Storm sa...

Fint och vilket bra hundbadställe. Golden brukar älska bad, eller? Jag minns ett stenbrott där vi badade jättemycket som barn. Vattnet var klart men man var lite rädd för det var djupt och brant. Ha det bra/Lis

Cecilia sa...

Fantastisk miljö. Kan det vara ett av upplands alla gruvhål? Jag har besökt några av dem, det brukar vara djupt och kallt vatten.

Camilla Alvén sa...

Där är det säkert svalkande att bada!
Kul att hitta nya ställen nära hemmet
Ha det bra
Kram

karina sa...

wow vilka bilder!! dit skulle man ju vilja åka

Kram karina