torsdag 17 september 2009

Min första fågel







Har äntligen haft lite tid idag att fota med vårt nya telezoom. Solen sken och fåglarna kvittrade...just det fåglarna. Begav mig ut i skogen och började leta så jag nästan fick nackspärr och plötsligt flög något stort förbi och landade på en stam en bra bit bort. Rätt svårt att smyga när det ligger torra grenar överallt, men hackspettar är tydligen inte de mest lättskrämda fåglar.
Den första bilden var den enda som blev någorlunda skarp, övriga var lite roligare i profil och framifrån men ack så suddiga. Så mitt första fågelfoto blir på en (större?) hackspett bakifrån, hepp!

Fortsatte sedan på temat djur men övergick till lite mer lättfångade arter.

4 kommentarer:

Karins fotoblogg sa...

Ja du, fåglar.... not easy! Men nog fick du Hacke snyggt här! Hur länge ska ni ha fårääähn(läses med ljud effekt).

Fina bilder på Maja också!

Kram!

oumberligating sa...

Fina bilder du tagit, som vanligt!
Hackspetta är lite av mina favoritfåglar, vi har ju en stuga utanför Uppsala, den ligger i en skogsbacke, så under sommaren har vi nu fått några hål i den. Inte mycket att orda om, vi är ju "gäster" i naturen. Bland hackspettarna är Gröngölingen min klara favorit!
Ha det gott!
Kram ifrån Peter!

Smamman sa...

Fina bilder :-) Och praktiska "handtagsfår" ni har. Kramar från en nybliven fårexpert

Kerstin sa...

Ja du, fåglar är inte lätta att fånga på bild. Men det här blev lyckat. :)
Fina bilder i övrigt också.
Ha det gott.