fredag 25 september 2009

Promenad









Så var man ett år äldre då. Har firat med att vara ledig och varit på promenad, rakat benen, tränat och bl.a shoppat ett par promenad skor i gore-tex ( måste vara vuxenpoäng på det). Lite tårta och annat smarrigt har det förstås blivit också.

Hade önskat mig att få ut åka iväg någonstans vid soluppgång och fota. Men vädret var bara molnigt och trist när jag vaknade av väckarklockan strax efter kl. 06. Så nu har jag flyttat fram önskemålet till imorgon bitti och hoppas att vädret är bättre då. Ska försöka gå och lägga mig lite tidigare än vanligt ikväll.
Men vid 10-11 tiden i förmiddags var vi ut på en liten promenad i närområdet, jag Frasse och C. Jag brukar ju alltid ha kameran med mig även om jag ibland kommer hem tomhänt. Kan vara rätt utmanande att ha en hund som är envis och ska lukta och dra iväg när man minst anar det och en son som inte vill sitta still i vagnen utan ska hitta på en massa bus på vägen. C tycker även att det är kul att hänga på mamma när hon sitter koncentrerad på huk och försöker hålla kameran still. Så det blir ofta en glad överraskning när man kommer hem och har lyckats få en och annan bild som är ok.

Men imorgon blir det bara jag och kameran och förhoppningsvis några bra motiv.

3 kommentarer:

Kerstin sa...

Grattis till dig så här i sista minuten.
Finfina höstbilder.
Hoppas att du får din soluppgång i morgon. :)
Ha det gott.

Smamman sa...

Grattis fyller du år idag? Hoppas du får en fortsatt trevlig lördagkväll/födelsedag!
kram

Ulrica sa...

Grattis i efterskott:) Hoppas att din dag varit underbar. Visst är hösten fantastisk, jag försöker njuta även denna turbulenta höst.

Jag hoppas jag och barnen kan komma och hälsa på någongång framöver. Jag tar en dag i sänder och på något märkligt sätt läggs faktiskt dagarna intill varandra och plötsligt har en vecka gått.