söndag 2 maj 2010

Dödens träsk...





...kanske låter läskigt. Men det ligger en liten kuslig men samtidigt stillsam känsla över denna skogssjö med tillhörande träsk. Så jag har bestämt mig för att döpa detta område för just - Dödens träsk. Vet egentligen inte om begreppet träsk är det riktiga att använda...men det är det närmsta jag hittar i ordväg för att beskriva naturen på ena sidan av sjön. Första gången jag "hamnade" här kändes det lite som att jag hamnat i det eländiga träsket, (som jag tror kallades de dödas träsk ?) som Frodo och Sam tillsammans med Gollum tog sig igenom i Sagan om de två tornen.

Nu var det ett tag sedan jag gick hit, är svårt att pulsa hit vintertid genom skogen och under sommaren då växtligheten är som tätast, så våren/ hösten är den bästa tiden att utforska terrängen. De tidigare besöken jag gjort har sjön varit helt öde, men denna gång fick jag både se fåglar som flög över sjön och faktiskt en fågel på vattenytan jag först trodde döden dött...ska förklara senare och visa några fler bilder...to be continiued...

7 kommentarer:

Kerstin sa...

Vilka läckra bilder, men det var ett läskigt namn du gav träsket. Ser fram emot fortsättningen. :)
Ha det gott.

Photos by Storm sa...

Lite otäck är den allt. Undrar om den är bottenlös? Vackra bilder och jag undrar vad som händer i del 2. Ha det bra/Kram lis

Camilla Alvén sa...

Ser fram emot fortsättningen...

Ha det bra
Kram

Cecilia sa...

Spännande område du hittat. Ser oxå med spänning fram mot vad som ska hända.

Hero sa...

Vackert, men lite kusligt. Ser fram mot del 2. ha det så bra/kram Maria

Susanne sa...

Spännande att utforska nya områden. Fina bilder=)
Kram

Samuel Jacobsson sa...

Dödens träsk är ett passande namn på denna plats
du hittat. Udda platser brukar vara bebodda av udda djur. Kolla detta lite längre fram i sommar. Om du kan ta dig dit då. Är det lite svårtillgängligt så finns det säkert djur som vill vara ifred. Lycka till..
// Samuel