måndag 17 maj 2010

Trantriss




När jag och C gjorde en utflykt till Örbyhus slott förra veckan, så råkade vi på detta tranpar som verkligen såg ut att njuta av en flygtur över Vendelsjön. Vi hade slagit oss ner för att förlusta oss med lite kaffe/saft/bulla precis vid sjön, och det blev till att både dricka kaffe och försöka fånga allt fågelliv runt omkring. Inte en lugn stund kan jag säga. Många bilder blev bara skräp (skulle önska sig något lite kraftigare tele, just för att komma liite närmre), men det var en riktigt bra övning att följa alla möjliga fåglar, svävande långt uppe på himlen och snabba vändningar nere vid vattenytan.
Obs! Glöm inte att klicka på bilderna ( kan behövas speciellt denna gång;-)

4 kommentarer:

Karins fotoblogg sa...

I lördags var vi till ett naturreservat vid Östervåla, där var det proppfullt med diverse fåglar och jag är benägen att hålla med. Rejält tele behövs för att komma nära. Jag gillar dock dina tranor på avstånd :)

kram!

Samuel Jacobsson sa...

Fåglar är kul , speciellt Tranor....
Dom du har fångat är riktigt mäktiga.
( dom har en vingbredd på 185-220 cm )
Du var helt klart förtjänt av en kaffe i gräset.
// samuel

Photos by Storm sa...

Bra skärpa på fåglarna. Och jag är rejält avundsjuk på bakgrunden, den blåa himlen alltså. Förstår att ni njuter av lite värme. Här är grått och grått och grått. Visst är det svårt att få bra bilder på fåglar. Varför måste de flyga så högt/Kram

Cecilia sa...

Här var det fina bilder (som vanligt) på våren och Tranorna. Visst är de mäktiga ett helt gäng har stannat på åkern bredvid oss.

När vi var nyutflytade till landet och jag för första gången såg tranor, trodde jag att det var strutsar. När jag lämnade barnen på dagis berättade jag för fröknarna att jag sett strutsar. Gissa om de skrattade.;-)