tisdag 15 juni 2010

Tack!


Har fått denna utmärkelse av Samuel- Samuel Jacobssons fotoblogg
TACK!! Det värmde mycket.

I utmärkelsepaketet hör det till att skriva 7 personliga saker om mig själv. Jag ska också skicka denna award vidare till 7 st bloggare som inspirerar mig.


7 saker ni kanske inte vet om mig:

- Jag drömde som ung att bli sångerska och skrev en hel del egna låtar på gitarr o piano. Tyvärr satte min blyghet eller scenskräck käppar i hjulet, så nu nöjer jag mig att sjunga hemma eller i bilen.

- Som liten åkte vi hela familjen i en Volvo Amazon -kombi (världens finaste bil) varje sommar ca 100 mil, från Gävle till Lahdenpää (norr om Korpilombolo). Fördelningen i bilen var: mamma o pappa i framsätet, mina tre äldre syskon i baksätet och jag satt i kombidelen längst bak tillsammans med vår cockerspaniel Frida och dvärgkaninen Putte. Pappa som packade gjorde ett hörn för mig bredvid kaninburen och den packning som inte fick plats hade vi på taket. Det var tiden före man var så petig med säkerhetsbälten ;-) Ni kan tänka er vilket äventyr det var varje sommar!

- Jobbar som boendeassistent på ett gruppboende för funktionshindrade.

- Älskar att resa och är alltid rädd när jag flyger, men jag tvingar mig själv.

- Gillar att röjsåga.

- Ska snart bli mamma igen. Så snart blir det till att göra en till resa till Sydafrika :-) Vi väntar på telefonsamtalet från Adoptionscentrum. Det kan komma imorgon ...men det kan också dröja mer än ett år. Det är fruktansvärt spännande!

- Är född i Vågens tecken och även om jag inte tror blint på det där med horoskop, så verkar det mesta stämma in på mig. Ska alltid väga allt för och emot, svårt att bestämma mig - vill liksom få balans på allt. Tror att det syns i mina bilder eller rättare sagt bildserier. Har svårt att välja ut en bild så det brukar ofta bli fler tillsammans. Är lite som livet i övrigt, svårt att välja EN väg så jag irrrar omkring men kommer nog fram till slut ändå ;-)

Till slut vill jag gärna lämna vidare utmärkelsen till alla kära bloggvänner jag fått sen jag startade min blogg, men nu var det där med att välja , hmmm;-) Ok, om jag ska tvinga mig själv att välja ut 7 st inspirerande bloggar så blir det följande:



4 kommentarer:

Fine Little Day sa...

Åh, tack rara Karin!

Vad otroligt kul att du ska bli mamma igen, grattis :)

Samuel Jacobsson sa...

Kul att läsa lite mer seriösa saker om dig än vad jag skrev om mig. Att vara noggrann är en fin egenskap. Det finns alltid mer än en väg till målet. Underbart att få barn. Ett stort lycka till allt vad det innebär.
Nu ska jag ta min Canon 7d och sticka ut en liten sväng. Det är min egentid som ska ladda mig till att bli en bra pappa, man, arbetskamrat ...;-)
Ha en toppen kväll !!
// Samuel

Camilla Alvén sa...

Hej Karin!

Kul att få veta lite mer om dig och vad spännande att du ska bli mamma igen, hoppas att det händer snart. För mig som är otroligt otålig så hade väntan varit jobbig men den som väntar på något gott...

Vi hittade gravstenen, kul! Mamma hade varit där och letat en gång tidigare men då hade hon inte mig och mina skarpa ögon med sig, jag tycks vara expert på att hitta saker...

Ha en riktigt skön dag
Kram

Karins fotoblogg sa...

Halloj! Nu har jag antagit utmaningen! Kul att läsa dina 7 grejer här, jag är rädd för att mina inte är lika spännande :)

Kram! och ses imorgon!