lördag 10 juli 2010

Egna vykort



Har gått och blivit pysslig i sommarvärmen :-) Har funderat rätt många gånger att skriva ut mina bilder på akvarellpapper när jag skickar iväg en beställning. Men det har inte blivit av. Oftast blir det vanligt matt fotopapper. Men nu har jag varit till färgaffären och köpt helt vanligt akvarellpapper i A6 format som passar vår lilla HP Photosmart skrivare och skrivit ut en hel del bilder, både s/v och färg och är väldigt nöjd med utskrifterna. Vet inte om det är detsamma kvalite på pappret som det man beställer,men känslan måste ju vara densamma. Det som var lite extra roligt var att jag helt omedvetet valt en variant akvarellpapper där baksidan är gjort som ett vykort. Visste inte att sådana fanns. Så nu kan jag lätt som en plätt göra mina egna vykort. Kanske inte de vattentåligaste vykorten men ändå :-)

3 kommentarer:

Åke sa...

Visst är det härligt att skapa och vara kreativ!? Jag tycker det är bra att du gör nåt vettigt med dina bilder, nåt som jag själv inte gör känner jag. Ha det fint i sommarvärmen!

Anonym sa...

Roligt detta ju och det ser ut som du skrivit ut några fina vykort redan. -Perfekt! Jag köpte Akrylpapper och skriver ut på, det blir lite annan känsla i det också.
Morgan

Anonym sa...

Hej!
Jag har en fråga; Vad har du för dataprogram för att skriva ut dina vykort i. Är det 4 st bilder på ett A4-papper? /Stina