torsdag 23 juni 2011

Hyresgästen...



...även kallad Helge verkar trivas rätt bra. Vi brukar ibland ha lite sommargäster i torpet, men ingen har provat skorstenen förut (vad vi vet). Vet inte om det är en Helge eller en Helge-lina...hur ser man det?  Har för mig att honorna är större än hanarna. Berätta gärna om någon vet något om det? Ofta sitter han där på kvällarna och mornarna, men skräms lätt bort av mig när jag försöker smyga ut. Men står jag bara still och inte gör för mycket ljud eller rörelser så tittar han mest på mig och annat som han tycker är värt att ha koll på. Det är en hel del retsamma koltrastar och andra småfåglar som inte lämnar honom ifred, väldigt tjattrande ibland.
Skulle ju vara kul att ha ett kraftigare tele än 70-200mm för att komma riktigt nära, men har har jag gjort några rejäla beskärningar av bilderna för att se så gott det går. Ho Ho !

3 kommentarer:

Kerstins foto sa...

Har ingen aning om hur man ser skillnad på dom. Men om det är en hona, ska hon inte heta Helga då? ;)
Toppenfina bilder.
Ha det gott.

Karin Wijk sa...

Ja naturligtvis ska hon? heta Helga i så fall :-)

Karins fotoblogg sa...

Snyyyyggt! Gillar bilden där bladverket är med lite extra!

Tänk, du fick fina bilder på Helge ändå!

kram, kram!