onsdag 15 februari 2012

Jill Scott - "Hear My Call" (Official Video)



Har känt mig tom och trött på sistone... och det kan ju bero på att vi aldrig har varit så sjuka och eländiga som denna vinter. Hinner knappt med sig själv överhuvudtaget. Hinner knappt med 366-projektet som jag försöker hålla i med näbbar och klor. En annan sak som jag kom att tänka på häromdagen är att jag knappt hinner lyssna på musik (förutom kanske lite radio och Gullan B,i bilen med barnen) Vet att det är längesedan och vissa kanske aldrig har upplevt det men jag saknar den tiden då man gick till skivaffären och köpte en skiva för att sedan lägga sig i soffan och lyssna igenom HELA skivan. Sen fick musiken växa, och man lyssnade om och om igen. När hinner man det nuförtiden?? Musik betyder så oerhört mycket för mig. Jag älskar att sjunga och brukade lära mig alla texter på alla låtar jag gillar och sjunga med. Nu har jag slutat lyssna på musik (nästan) och slutat sjunga...tror helt klart att det är en förklaring till tomhetskänslan. Nu finns det så ofantligt många sätt att få tag på musik... för mig blir det nästan för mycket. Vet inte var jag ska börja och känner mig mest förvirrad, stressad när jag försöker hitta bra ny musik. Så jag struntar mest i det. Sen kan jag ha tur att höra någon låt på radio. Kan också sakna tiden med musikvideos, bild och musik går ju liksom hand i hand. Hittade en ny video med Jill Scott, en av mina favoritsångerskor. En ny bra låt som berör! Tack Jill!!

1 kommentar:

Kerstins foto sa...

Känner så väl igen mig i din beskrivning. Man köpte skivan, la sig på soffan, hörlurar på och så texthäftet i händerna, för alla texter skulle man kunna utantill. Nu är det inte alls samma sak. Kanske har det med ålder att göra, kanske allt utbud som finns överallt. Hur som helst är det nåt jag saknar emellanåt.
Krya på er, det är inte kul att vara sjuk.
Kram