söndag 10 juni 2012

Försommarkväll






Bilder från den 20 maj.

3 kommentarer:

Sander Broström sa...

Som vanligt har du så enkelt fångat känslan, den verkliga känslan! Jag gillar verkligen huset i bakgrunden på den sista :)
// Sander

Camilla Alvén sa...

Härligt, det var länge sedan vi hade fint väder och någon kvällstur med kameran har det inte blivit ännu...

Jag har precis köpt en Canon 5D Mark II, visst är det en sådan du fotar med? Har du gjort någon ändring i bildstilarna, själv har jag mest använt bildstil Neutral och ökat ett steg på kontrast och färgmättnad. Har du använt bildstil Porträtt något? Tycker du att du har behövt ändra på något i den?

Ha det bra
Kram

Karin Wijk sa...

Tack Sander för din fina kommentar, den värmer :-)

Camilla, ja vi har haft en massa regn och kyla ett tag, men nu börjar det vända, tror jag...
Ja , precis det är den vi har har vi ,och vi helnöjda med :-) Jag brukar nästan enbart fota i raw, så jag har nog bildstilen "standard" eller nåt hela tiden och redigerar som jag vill ha det i Lightroom. Så jag har nog inget bra svar på den frågan. Men när jag fotade i Jpeg tidigare så blev det nog en viss skillnad när jag ändrade bildstil, men jag brukade glömma bort att ändra och använde nog mest standardinställningen då med. Lycka till och hoppas du blir lika nöjd som jag är :-)