söndag 2 mars 2014

Småfåglar och träd





Brukar sällan kunna komma tillräckligt nära småfåglar för att få mer än prickar av dem på bilderna. För några dagar sedan då jag tog dessa bilder kom jag ovanligt nära och fick lite mer än så.  Men vad spelar det egentligen för roll när träden de sätter sig i är grymma ;-)

Jag har precis bytt från Lightroom 3 till 4 och dessutom bytt dator (från pc till mac) och har tyvärr gjort endel blunders när jag fört över bilder (omvandlat raw till jpeg av misstag innan jag bildbehandlat t.ex.), och jag märkte nyss att skärpan ser apdålig ut när man klickar på bilderna (gäller även förra inlägget). Men det ska väl ordna sig med tiden...

...och nu märkte jag att det såg helt ok ut när jag kollade på en annan skärm. Ja ja, blir inte klok på det tekniska ibland!

Inga kommentarer: